Zákon č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 433/2010 Z. z., zákona č. 547/2010 Z. z., zákona č. 393/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 352/2013 Z. z., zákona č. 402/2013 Z. z., zákona č. 432/2013 Z. z., zákona č. 152/2014 Z. z., zákona č. 259/2015 Z. z., zákona č. 282/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 316/2016 Z. z., zákona č. 351/2016 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 288/2018 Z. z., zákona č. 55/2019 Z. z., zákona č. 146/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 90/2020 Z. z., zákona č. 311/2020 Z. z., zákona č. 402/2021 Z. z., zákona č. 205/2023 Z. z., zákona č. 332/2023 Z. z. a zákona č. 236/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 odsek 6 znie:
(6) Špeciálnou dráhou je koľajová dráha funkčne oddelená od železničného systému, ktorou je metro, lokálna dráha a turisticko-hospodárska dráha.”.
2. V § 2 sa za odsek 6 vkladajú nové odseky 7 až 9, ktoré znejú:
(7) Metrom je špeciálna dráha určená najmä na mestskú verejnú osobnú dopravu oddelená od iných druhov dopravy.
(8) Lokálnou dráhou je špeciálna dráha, ktorá slúži na zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia s možnosťou jej turistického využitia.
(9) Turisticko-hospodárskou dráhou je špeciálna dráha určená na zabezpečenie turistického, kultúrneho a iného spoločenského účelu. Turisticko-hospodárska dráha neslúži na zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia.”.
Doterajší odsek 7 sa označuje ako odsek 10.
3. V § 3 ods. 3 písmeno b) znie:
b) od osi krajnej koľaje električkovej dráhy, od osi krajnej koľaje špeciálnej dráhy, od krajného nosného lana alebo dopravného lana lanovej dráhy alebo od krajného vodiča trakčného trolejbusového vedenia, najmenej však 1,5 metra od vonkajšieho okraja súčasti dráhy; to neplatí, ak ide o električkovú dráhu, trolejbusovú dráhu alebo špeciálnu dráhu, ktorá vedie po pozemnej komunikácii.”.
4. V § 9 ods. 3 sa na konci pripájajú tieto slová: alebo iné technické špecifikácie”.
5. V § 14 ods. 2 sa slovo ministerstva” nahrádza slovami Ministerstva dopravy Slovenskej republiky (ďalej len ministerstvo”)”.
6. V § 14 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
(3) Dočasné úrovňové križovanie železničnej trate s pozemnou komunikáciou je možné zriadiť v špecifických prípadoch, najmä na účel prejazdu vozidiel pri modernizácii, obnove alebo údržbe trate alebo na odstránenie následkov prírodnej katastrofy alebo nehody so súhlasom ministerstva. Na zriadenie dočasného úrovňového križovania dráhy s pozemnou komunikáciou v rámci vnútropodnikových areálov súhlas ministerstva nie je potrebný.”.
Doterajšie odseky 3 až 6 sa označujú ako odseky 4 až 7.
7. V § 15 ods. 4 sa vypúšťa slovo významnú”.
8. V § 16 ods. 1 sa vypúšťajú slová alebo sú súčasťou dráh”.
9. V § 16…