dnes je 16.9.2024

Input:

Účtovanie príjmov z reklám u vymedzeného okruhu daňovníkov

7.8.2024, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2.274 Účtovanie príjmov z reklám u vymedzeného okruhu daňovníkov

Mgr. Alexandra Mišinová, LL.M.

Daňovník podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o účtovníctve”) účtuje:

  • náklady a výnosy v tom účtovnom období, v ktorom vznikli, bez ohľadu na deň ich úhrady, inkasa alebo na deň vyrovnania iným spôsobom,

  • výdavky a príjmy v tom účtovnom období, v ktorom dôjde k ich úhrade alebo inkasu.

Ak daňovník účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva, príjem z reklamy bude súčasťou základu dane v období, v ktorom bol tento príjem inkasovaný (§ 17 ods. 1 písm. a) ZDP).

Daňovník, ktorý účtuje v sústave podvojného účtovníctva, a ktorý pri zisťovaní základu dane alebo daňovej straty vychádza z výsledku hospodárenia, nezahŕňa príjem (výnos) z reklám do základu dane v zdaňovacom období, v ktorom o tomto výnose účtoval, ale až v tom